حتما بخوان!!!!؟؟؟؟!!!!
 
About this weblog


This weblog has been created for all of the students attending the institute and also to all those who feel a thirst in learning and handling the English language. It will be written by some professional English scholars. We hope that you will learn and enjoy



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 38
بازدید هفته : 72
بازدید ماه : 72
بازدید کل : 60610
تعداد مطالب : 35
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

کانون دانش زبان
This weblog has been created to handle the institute programs
دو شنبه 11 آذر 1392برچسب:, :: 17:47 ::  Writer : English Teachers

1. حتی اگر الفبای یك زبان را هم بلد نباشید باز هم قادر خواهید بود به آن زبان حرف بزنید همان طور كه در خردسالی زبان مادری خود را آموختید. حال اگر شما فارسی زبان نیستید مثلا ترك هستید ولی فارسی را هم مثل زبان مادری تان بلد هستید. چگونه آن را یاد گرفتید؟ شاید كمی لهجه داشته باشید و نتوانید مثل كسی كه زبان مادری اش فارسی است حاضر جواب باشید اما به اندازه فارسی زبان، فارسی را می فهمید. آیا به آموزشگاه رفتید؟! كتاب های ترجمه ی تركی به فارسی خواندید؟! علامت تعجب برای این است كه اصلا چنین آموزشگاه و چنین كتابی وجود ندارد كه شما از آن استفاده كنید. شاید دستور زبان فارسی خواندید؟ آیا میان كسی كه در امتحان دستور زبان فارسی 20 میگیرد با كسی كه صفر میگیرد در فهم زبان فارسی فرقی وجود دارد؟ پس این سوالات برای شما عدم نیاز به آموزش گرامر را نشان میدهد. خواندن گرامر فقط یك مانع بر سر راه آموزش زبان است!  فرزند شما فقط با شرکت در کلاسهای کانون دانش زبان و تماشای تلویزیون قادر خواهد بود به طور ناخودآگاه و به طرز شگفت انگیزی جملات درستی  بسازد !


2. چرا یك كودك می تواند به راحتی چندین زبان را یاد بگیرد ولی یك بزرگسال نمی تواند زبان ساده ی انگلیسی را بعد از چندین سال آموزش در مدرسه، دانشگاه و حتی آموزشگاه زبان بیاموزد؟ آیا حافظه ی بزرگسال از حافظه ی كودك ضعیف تر است؟ آیا مغز او تحلیل رفته؟ جواب با قاطعیت خیر است! چون با رشد انسان مغز او كامل تر می شود و هر چه بیشتر از حافظه مان استفاده كنیم حافظه قوی تر می شود! یك واقعیت پنهان وجود دارد و آن هم این است كه كودك طی یك سال یاد میگیرد به اندازه سن خودش حرف بزند اما یك بزرگسال می تواند طی 6 ماه به اندازه سطح سنی و سواد خودش زبان یاد بگیرد اما چرا       تا كنون كودكان موفق تر بوده اند ولی بزرگسالان با این همه توانایی نه؟


چون بزرگسالان از روش اشتباهی برای آموزش زبان استفاده میكنند...

چون بزرگسالان از رسانه و كتاب های سطح سنی خودش شروع میكند چون به اشتباه فكر   می كنند سطح مقدماتی را در مدرسه گذرانده است!
 چون حداقل یك زبان دیگر برای استفاده دارند و اتفاقا بسیار هم پركاربرد است و نیازشان به زبان را برطرف میكند!
  چون یك اشتباه خیلی بزرگ انجام میدهد آن هم ترجمه ی انگلیسی به فارسی است! یك نوزاد وقتی زبان مادری خود را یاد می گیرد آن را به هیچ زبان دیگری ترجمه نمی كند تا آن را بفهمد بلكه آن زبان را همان گونه كه هست می فهمد.
نكته مهم و طلایی این است كه انگلیسی را انگلیسی بفهمید همان گونه كه فارسی را فارسی     می فهمید. این موضوع را كسانی كه دو زبانه هستند بهتر می فهمند حتی اگر تاكنون آن را متوجه نشده باشند! آن ها برای فهمیدن فارسی آن را به زبان مادری خود ترجمه نمی كنند چون به این كار نیازی ندارند چون فارسی را فارسی می فهمند از طرفی بیشتر واژه ها چندین معنای متفاوت دارند كه ازبر كردن آن ها باعث سردرگمی شما می شود. یك واژه در جمله معنا پیدا می كند و برای این كار بهترین راه مطالعه كتاب ها و فیلم های عادی است نه كتاب و فیلم آموزش زبان انگلیسی... ابتدا كه شروع كردید به مطالعه كتاب و تماشای برنامه ها، مدتی مثل كر و لال ها خواهید بود و اصلا چیزی نخواهید فهمید اما باز هم ادامه بدهید و از كتاب ها و برنامه های بیشتری استفاده كنید آن گاه می بینید كه به طور ناخودآگاه و به طرز شگفت انگیزی معنای كلمات را می فهمید! بهترین و ارزان ترین منبع برای مطالعه، اینترنت انگلیسی است. ابتدا از دانلود كتاب های قصه برای كودكان شروع كنید .   

                                                                       
3.اولیاء گرامی لازم است از سطح سنی کودکان شروع كنید! برای شروع از كتاب ها و برنامه های گروه سنی A استفاده كنید تا به گروه سنی خود برسید چون قرار است مثل یك كودك زبان انگلیسی را بیاموزید و اشتباهات بزرگسالان را تكرار نكنید.


4. بر خلاف نظر همه من معتقدم كه از فیلم ها و كارتون های بدون زیرنویس استفاده كنید موفق تر خواهید بود. چند تا دلیل دارم:


     شما قرار است از سطح سنی خردسال شروع كنید كه شمرده شمرده حرف می زنند و از جملات ساده و كوتاه استفاده می كنند پس نیازی نیست تا از زیر نویس برای تشخیص كلمات استفاده كنید.
  نباید زیرنویس حواس شما را پرت خواندن كند چون شما باید به دقت به جملات گوش كنید و به حركت لب ها و زبان گوینده توجه كنید.


5. تا اینجا كاملا یاد گرفتیم كه چگونه زبان انگلیسی را بفهمیم اما درباره مكالمه كمتر حرف زدیم. یك كودك چگونه حرف زدن را آغاز می كند؟ ابتدا كودك با گریه كردن نیاز خود را مطرح می كند، حتی گریه های او بر اساس نیاز او متفاوت است بعد كه كمی رشد كرد به زبان اشاره لال ها منظور خود را میرساند! و در نهایت كودك زبان مادری خود را یاد   می گیرد! وقتی مادرش درباره هر كاری كه برای كودكش انجام می دهد با او حرف می زند او هم آن كلمات را تكرار می كند و به این ترتیب تلفظ كلمات را یاد می گیرد. شما نیز هنگام تماشای برنامه های زبان اصلی حتما هر چه را كه می شنوید تكرار كنید. مثلا مادر شیر آب را باز می كند و به كودك می گوید این آب است، آب... و كودك تكرار می كند آب... مادر با نوشاندن آب به كودك به او می فهماند كه برای رفع تشنگی باید آب بخورد. می رسیم به مرحله حرف زدن: حالا كودك تشنه است و چون زبانی غیر از زبان اشاره ندارد و چون نمی تواند شیر آب را به مادرش نشان دهد مجبور است بگوید آب! به همین راحتی حرف زدن را شروع كرد و با گذشت زمان كه مغزش كامل تر می شود توانایی جمله سازی را به دست می آورد. شما كه اكنون این توانایی ها را دارید پس خیلی سریع تر می توانید زبان انگلیسی را بیاموزید اما تا زمانی كه به حرف زدن نیازی نداشته باشید تمایل كمتری به حرف زدن خواهید داشت. شما نیز خود را مجبور كنید تا به این زبان حرف بزنید! تا زمانی كه با یك انگلیسی زبان حرف نزدید نمی توانید به مهارت بالای خود در مكالمه امیدی داشته باشید.


6. شیوه آموزش طبیعی همیشه بهترین است! حتی اگر می خواهید مترجم شوید باز هم از همین شیوه استفاده كنید. وقتی انگلیسی را انگلیسی بفهمید خیلی سریع تر می توانید معادل های فارسی مناسبی پیدا كنید تا ترجمه شما ساده، روان و قابل فهم باشد و هر خواننده ای را به خود جذب كند.


7. یك اصل اساسی برای موفقیت که در هر كاری وجود دارد ،استفاده كردن است! حتی اگه از دست های خود برای مدتی استفاده نكنید كارایی خود را از دست میدهند. چیزی كه من فهمیدم این است كه زبان مادری بودن شرط نیست استفاده كردن شرط است. كسی در شهری با زبانی غیر از زبان مادری خودش متولد می شود و زندگی می كند... زبان آن شهر برای او حكم زبان مادری است چون بطور پیوسته از آن استفاده می كند در حالی كه اصلا زبان مادرش را نمیداند! مادرش هم دیگر حرف زدن به زبان آن شهر برایش راحت تر است چون به مدت طولانی مجبور شده از آن استفاده كند. شما نیز خود را مجبور كنید تا از آن استفاده كنید. اینگونه است كه می توانید از زبان فعلی خودتان بیشتر بر آن مسلط باشید! چون مثلا كسی كه ترك است روزانه حداقل 2ساعت تلوزیون تماشا می كند و لهجه فارسی تهرانی را می شنود ولی وقتی می خواهد حرف بزند به لهجه شیرین تركی، فارسی صحبت میكند و نمی تواند حاضرجوابی كند. پس شنیدن باعث می شود كه شما حرف زدن یاد بگیرید اما حاضر جوابی و لهجه شما فقط به استفاده كردن از زبان خصوصا با افراد آن زبان است.


8. نكته مهم و ثابت هر كاری میزان علاقه و انگیزه شما به انجام آن كار است. این علاقه و انگیزه است كه شما را به حركت وا می دارد و باعث می شود تا رسیدن به موفقیت، ثابت قدم باشید. به جرات می توانم بگویم آموزش طبیعی نه تنها بهترین بلكه یگانه شیوه آموزش مكالمه زبان انگلیسی است و علاقه و انگیزه ای به اندازه علاقه و انگیزه یك كودك نیاز دارد. اگر به اندازه یك كودكی كه مجبور است حرف زدن را یاد بگیرد تا نیازهای خود را برطرف كند انگیزه نداشته باشید و یا به زبان انگلیسی علاقه ای نداشته باشید بهتر است وقت گران بهای خود را صرف آموزش چیزی كنید كه به آن علاقه شدیدی دارید تا به نتیجه برسید. اگر در هر كاری زود خسته و دلسرد می شوید كتاب شكستن مرز عملكرد، نوشته ژان بقوسیان را بخوانید تا دلیل این ناكامی ها و روش غلبه بر آن را بدانید. این كتاب با عنوان آیا می خواهید كارهای یك هفته را در یك روز انجام دهید و باقی هفته را به استراحت و تفریح بپردازید به دیگران معرفی می شود و بر اساس تربیت قهرمانان ورزشی نوشته شده است. بنابراین کانون دانش زبان این فرصت را برای شما مهیا می سازد تا در یک محیط کاملاً آکادمیک و با اساتید مجرب بتوانید به آرزوی چندین ساله خود دسترسی پیدا کنید.بنابراین بیایید عزم خود را در یادگیری زبان انگلیسی بکار بگیریم تا از سایر فرهیختگان جامعه عقب نمانیم .


                                                                                مدیر کانون دانش زبان 
                                                                                نورانی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
Writers
links
last
  • Ali Nagheli
  • جی پی اس موتور
  • جی پی اس مخفی خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزشگاه کانون دانش زبان و آدرس dli.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.